Rozmowy w Katedrze: wykład prof. UŁ Małgorzaty Karpińskiej-Krakowiak

Miejsce wydarzenia: Williama H. Lindleya 5a, 90-131 Łódź
Czas: 30 listopada 2023 (czwartek) 11:45 - 00:00

Już za tydzień wracamy do „Rozmów …” i jednocześnie dobrych wydziałowych praktyk poświęconych refleksji metodologicznej.

plakat ozdobny Rozmów w KatedrzeSzanowni Państwo,

Już za tydzień wracamy do „Rozmów …” i jednocześnie dobrych wydziałowych praktyk poświęconych refleksji metodologicznej. W ich ramach serdecznie zapraszamy Państwa na wykład prof. UŁ Małgorzaty Karpińskiej-Krakowiak o jakże intrygującym tytule: „Od humoru w reklamie do seksu – czyli jak się robi badania naukowe o reklamie”.

Szczegóły wydarzenia poniżej.

Widzimy się w czwartek, 30 listopada o godz. 10.45 w sali 1A (politologia)! Temat i nasza Specjalistka zasługują na co najmniej tak dobrą frekwencję i dyskusję, jak AI … 😉
W imieniu zespołu KSLIP, joanna pietraszczyk-sękowska 
 
„Od humoru w reklamie do seksu – czyli jak się robi badania naukowe o reklamie” 
Badania naukowe na temat reklamy różnią się drastycznie od badań rynkowych. W badaniach rynkowych firma zwykle koncentruje się na prostym sprawdzeniu, jaka reklama najlepiej działa w ich konkretnej bańce konsumentów. W nauce wychodzimy poza tę bańkę i staramy się znaleźć odpowiedź na pytanie „dlaczego coś (nie) działa”? I to jest bardzo trudne. To jak pójście krętą, wyboistą i wymagającą potwornej determinacji ścieżką. Na przykładzie kilku moich projektów badawczych opowiem o wpadkach, o frustracji naukowej, ale też o gigantycznej euforii, kiedy udaje się odkryć coś nowego, zaskakującego i totalnie kontr-intuicyjnego. A w skrócie? Będzie o badaniach naukowych na temat humoru, seksu i Sztucznej Inteligencji w reklamie.  
  
O autorce 
Małgorzata Karpińska-Krakowiak prowadzi badania eksperymentalne na temat skuteczności przekazów reklamowych i szuka odpowiedzi na pytania typu „dlaczego” (np. dlaczego coś działa albo nie). W reklamie bada efekty humoru, storytellingu, antropomorfizmu i „efekt autora” (np. Sztuczna Inteligencja vs człowiek). Pracuje na Uniwersytecie Łódzkim oraz współpracuje z European University Viadrina we Frankfurcie; obecnie jest profesorem wizytującym na King’s College London. Wielokrotna stypendystka DAAD (Deutscher Akademischer Austauschdienst), wielokrotna zdobywczyni grantów międzynarodowych finansowanych przez DFG (Deutsche Forschungsgemeinschaft) i NCN (Narodowe Centrum Nauki). Zdobyła nagrodę European Advertising Academy za badania na temat deepfake’ów w reklamie. Była nominowana do nagrody European Advertising Academy za badania o seksie i humorze w reklamie. Publikuje w „Journal of Interactive Marketing”, „Journal of Advertising Research”, „International Journal of Advertising”. Ale przede wszystkim marzy o zdobyciu Ig Nobla i zagraniu 24. kaprysu Paganiniego na skrzypcach w tempie i bez fałszu. Nic z tych dwóch rzeczy jeszcze jej się nie udało… . 
 

Szczegóły wydarzenia

Miejsce wydarzenia: Williama H. Lindleya 5a, 90-131 Łódź

Data i godziny wydarzenia: 30 listopada 2023 (czwartek) 11:45 - 00:00

"monthViewContentUid" constant not set